Πέμπτη, 26 Απριλίου 2012

ΕΟΡΤΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟΝ ΣΜΥΡΝΗΣ Γινου πιστος αχρι θανάτου και δωσω σοι τον στεφανον της ζωης



                                                    



Στην βραδυνή αυτή kατανυκτικη  Θεια Λειτουργία που τελεσαμε στην μνημη του Αγιου Πολυκαρπου Επισκοπου  Σμυρνης αγαπητοι μου Αδελφοι  φανηκαν καθαρα, οι τρεις  αξονες της εκκλησιαστικης και πνευματικης ζωης, που είναι η θεια  Ευχαριστεια, οι Αγιοι,  και ο  Επισκοπος. Ο ιερος  Καβασιλας, ερμηνευοντας την τελετή των εγκαινιων του ιερου Ναου,λεγει ότι αυτό γινεται με τρεις παραγοντες,  τον Επισκοπον που εγκαινιαζει, την Αγια Τραπεζα η οποια  εγκαινιαζεται και τα λειψανα των Αγιων τα οποια τοποθετουνται στην Αγια Τραπεζα. Ετσι οποιος εχει εκκλησιαστικο φρονημα συνδεεται στενοτατα με τον Επισκοπο,το θυσιαστηριο και τους Αγίους.
Θα ηθελα ιδιαιτερως να τονισω την αξια των ιερων λειψανων για την Εκκλησιαστικη ζωη, που δειχνουν ποιος είναι ο σκοπος της Εκκλησιας και τι είναι εκκλησιαστικη ζωη.Πολλα από τα λειψανα των αγιων είναι αφθαρτα,αλλα ευδιαζουν και αλλα κανουν θαυματα.Πραγματι τα λειψανα των αγιων είναι τα πραγματικα μελη του Σωματος του Χριστου,και δειχνουν ότι νικηθηκε ο θανατος, και ότι η εκκλησια αγιαζει τον ανθρωπο και στην ψυχη και το σωμα,και εργαζεται  ωστε να κανη τους ανθρωπους να φθασουν στην θεωση ψυχης και σωματος και ετσινα γινουν ιερα λειψανα.Ο Αγιος Πολυκαρπος ηταν Αποστολικος Πατερας, γιατι ηταν μαθητης των Αγιων Αποστολων και διδαξε την αληθεια και αναγγενησε τα πνευματικα του παιδια.Με το ευλογημενο δεξι χερι του   ευλογουσε τους Χριστιανους της εποχης του,τελουσε το Μυστηριο της θειας Ευχαριστειας, χειρονοτονουσε πρεσβυτερους και επισκοπους και γενικα τελουσε όλα τα αγια Μυστηρια.Ο  αγιος  Πολυκαρπος ειχε μεγαλο κυρος στην πρωτη Εκκλησια.Γεννηθηκε περιπου το 70μ.χ εγινε Επισκοπος Σμύρνης και όπως ομολογουσαν ακομη και οι ειδωλολατρες, ηταν «ο διδασκαλος της Ασιας και πατηρ των Χριστιανων».στο κειμενο που περιγραφει το μαρτυριό του χαρακτηριζεται ως διδασκαλος αποστολικος και προφητικος. Το μαρτυριο εγινε μεταξυ των ετων 154 157μ.χ.
Η περιγραφη του μαρτυριου του είναι το πρωτο μαρτυρολογιο το οποιο διασωζεται και εγινε προτυπο για να γραφουν και αλλα μαρτυρολογια αγιων.Δεν είναι ευκολο να παρουσιασω οσα γραφονται στο μαρτυρολογιο αυτό, απλως να τονισω δυο σημεια.
Το ένα είναι ότι εζητησαν από τον αγιο Πολυκαρπο να αρνηθη τον Χριστο και εκεινος απαντησε «Ογδοντα χρονια δουλευω στον Χριστο και σε τιποτα δεν με αδικησε και πως τωρα να αδικησω τον Βασιλεα που με εσωσε;Η απαντηση αυτή δειχνει τον συνδεσμο που  ειχε με τον Χριστο, ο οποιος δεν είναι μια ιδεα, μια αξια, ενας νομος και μερικα ηθη και λαικα εθιμα, αλλα είναι προσωπο με το οποιο συνδεθηκε πολύ, αγαπηθηκε από τον Χριστο, αλλα και εκεινος Τον αγαπησε πολύ.Ειναι μια απαντηση την οποια πρεπει να λεμε και εμεις κάθε φορα που βρισκομαστε σε μια δυσκολια και μας ζητουν να  αρνηθουμε τον Χριστο.Οχι δεν θα αρνηθω ποτε τον γλυκυτατο Δεσποτη μου τον ΙΗΣΟΥ της δοξης, που με γεμιζει Χαρι και ευλογια.
Το δευτερο σημειο είναι οτι αποφασισαν να τον σκοτωσουν οχι με τα θηρια, αλλα με  την  φωτια.Αναψαν μια υπερμεγεθη φωτια και εριξαν μεσα σ΄αυτην τον Αγιο Πολυκαρπο. Η φωτια σχηματησε γυρω από το σωμα του μια καμαρα και δεν τον εκαψε, όπως εγινε και στους Τρεις Παιδας μεσα στην καμινο του πυρος την καιομενη. Βλεποντας αυτό το γεγονος ενας στρατιωτης με το ξιφος του θανατωσε τον Αγιο Πολυκαρπο, και στην συνεχεια  καηκε το σωμα του, αφηνοντας  μια ευωδια ωσαν να καιγοταν ένα θυμιαμα στα καρβουνα. Οι  Χριστιανοι συνελεξαν  τα εναπομειναντα οστα του, μεταξυ  των οποιων και το αφθαρτο δεξι του χερι το οποιο φυλασεται στην Ιερα Μονη της Αμπελακιωτισσης, τα οποια τα θεωρησαν ως τιμιωτερα από πολυτελεις λιθους και δοκιμασμενα περισσοτερο από τον χρυσο στην φωτια.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου