Παρασκευή, 27 Απριλίου 2012

ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΚΗΡΥΚΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟ ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΓΙΟΝ ΓΡΗΓΟΡΙΟΝ ΤΟΝ ΠΑΛΑΜΑ


                                           ΣΥΝΤΟΜΗ     ΑΝΑΦΟΡΑ
                               ΣΤΟΝ ΚΗΡΥΚΑ   ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ  ΧΑΡΙΤΟΣ
                                    ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟ  ΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ 
                         
                                  ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
                                 ΑΓΙΟΝ    ΓΡΗΓΟΡΙΟΝ  ΤΟΝ   ΠΑΛΑΜΑ
             πό  το ρχιμ. Πολύκαρπου Kαθηγουμένου τς ερς Μονς γίου  Nικoλaου νaπαυsa γιων Μετεώρων

Τήν Β΄Κυριακή  τν Νηστειν  γία μας κκλησία  προββάλει  τήν προσωπικότητα το ν γιοις Πατρός μων Γρηγορίου το Παλαμα ρχιεπισκόπου θεσσαλονικης, τόν κήρυκα τς θείας Χάριτος,  καί πέρμαχον  τν Θεολόγων. γιος Γρηγόριος Παλαμας, ποκαλεται πό τν μνωδό τς κκλησίας μας, Κρυξ τς χάριτος.Καί δικαίως .λόκληρη νθεος ζωή το πηρξε ζωντανό κήρυγμα τς θείας Χάριτος καί τν νεργειν της.π΄λα τά  θεόπνευστα συγραμμάτά του, πό κάθε σελίδα «κατευθύνεται ς θυμίαμα», νεβαίνει ς εωδία λόγος περί τς Χάριτος καί τν θεοποιν νεργειν της:
Μέσα πό τό πνευματικό θησαυροφυλάκιο το γιου Γρηγορίου, μέ συντομία θά ναφέρουμε τά θεία μεγάλεια τς θείας Χάριτος  καί μες ς καθησωμε στό θρανίο τς μαθητείας μέ πλότητα καρδίας καί μπιστοσύνης μικρο παιδιο, κουγοντας τό παγχρυσο στόμα το λόγου.
Θεία Χάρις εναι νέργεια χαρισματική,νέργεια θεραπείας τς φθαρμένης εκόνος το θεο, πού λέγεται νθρωπος, νέργεια καθάρσεως πό τά πάθη, νέργεια θείου φωτισμο,νέργεια θεώσεως, πού πραγματώνεται μέσα στό τρισευλογημενο χρο, στό μωμο Σμα τς ρθόδοξου κκλησίας μας. μετάνοια εναι δεύτερα ναγέννησις πό τόν θεόν.Μέ τήν μετάνοια δεχομεθα τό χάρισμα το ρραβνος, πού δεχθήκαμε πό τήν πίστι.Μετάνοια εναι θύρα το λέους, πού εναι νοικτή σ΄ατούς πού τήν πιδιώκουν.Δία μέσου της θύρας εσερχομεθα πρός τό θεον λεος, καί ξω πό τήν εσοδο ατή δέν θά βρουμε λεος, διότι λοι μάρτησαν «κατά τήν θεία γράφη καί περνον δικαίωσι δωρεάν μέ τήν χάρι Του.Σημάδι πώς πισκέφθηκε Χάρις το Θεο τήν ψυχή εναι, ν προσεύχεται μέ φόβο καί μέ ελάβεια καί στέκεται μέ τάξι καί χει μεγάλη προσοχή σ΄κενα πού  προσεύχεται, διότι οδείς δύναται επειν ησον ε μή ν Πνευματι γίω».ταν χριστιανός ρχίσει νά προχώρει στήν τήρησι τν ντολν καί νά πικαλεται κατάπαυστα τόν Κύριον ησον τότε φωτιά τς γιας Χάριτος σκορπίζεται καί στά ξωτερικά ασθητήρια  τς καρδίας.Τότε καταφλεγει τά ζιζάνια τς νθρώπινης γής κι΄ατό τό ασθάνεται μέ σωτερική πληροφορία. όρατος καί ζωοποιός, γιαστικηΧαρις το θεο καί θεία νέργεια το γιου Πνεύματος γιάζει καί τέλει λα τά για Μυστήρια τς κκλησίας μας μέ ρατά σημεα, χρησιμοποιώντας τήν ελογία το χεριο το ερουργο πισκόπου ερέως.Στό ερό μυστήριο το βαπτίσματος ερεύς, ζητε,κετεύει νά ρθη στό νερό τς κολυμβήθρας καθαρτική νέργεια τς περούσιου Τριάδος καί Χάρις  τς πολυτρώσεως: «πέρ το καταφοιτησαι τ δατι τουτω τήν καθαρτικήν  της περούσιου Τριάδος νέργειαν …πέρ το κατεπεμφθηναιαυτω τήν χάριν τς πολυτρώσεως»Στό ερό μυστήριο τς θείας Εχαριστίας  ερεύς  ελογώντας   τά για δρα λέγει:Καταπεψον τό Πνεμα Σου,τό γιον  φ΄μας  καί πί τά προκείμενα  δρα τατα  καί ποιησον τόν μέν ρτον τοτον τίμιον Σμα το Χριστο Σου…..καί όρατος κατέρχεται θεία χάρις καί μεταβάλλει τό πλό ψωμί  καί τό πλό κράσι σέ Σμα  γιο  καί Αμα  Τίμιό του Θεανθρώπου, ες προσθήκην τς Θείας χάριτος  καί τς σς Κύριε βασιλείας οκείωσιν»Στό ερό μυστήριο τς ερωσυνης πίσκοπος μεταδίδει τήν χάριν τς ερωσυνης, ελογώντας τήν κεφαλή το  χειροτονημένου καί λέγει: Θεία χάρις, πάντοτε τά σθεν θεραπεύουσα καί τά λλείποντα ναπληροσα….» χάρις τς ερωσυνης δίδει στόν ερέα τήν τιμή νά τέλη τά για μυστήρια καί κάθε γιαστική πράξι γιά τόν ξιαγιασμό τν πιστν καί διά τήν τς  κκλησίας πραγμάτωσι το ν Χριστ θεανθρώπου θείου προορισμο.
Μέ συντομία παρουσιάσαμε τόν κήρυκα τς θείας Χάριτος καί πέρμαχο προσμαχητο τν θεολόγων τόν γιο Γρηγόριο τόν Παλαμα.
Πρέπει νά ασθανόμαστε μεγάλη εγνωμοσύνη καί πολλές εχαριστίες στήν γιά μας κκλησία πού μς προέβαλε σήμερα τήν προσωπικότητα το γιου Γρηγορίου το Παλαμα, διότι διδασκαλία του, ποτέλει φωτεινό σημεο πορείας το συγχρόνου νθρώπου, πού ζητάει νά καταλάβει ποιά πέροχη καταγωγή, καί ποιός θεος προορισμός του.Τας ατο γιαις πρεσβεες Γλυκυτατε  ησο λέησον καί σωσον μας.
                                     

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου