Τετάρτη, 3 Οκτωβρίου 2012

ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ

ΜΕ ΤΗΝ ΧΑΡΙ ΤΟΥ ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ,ΣΤΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙ  ΤΗΣ ΑΠΟΤΟΜΗΣ  ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ  ΒΑΠΤΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ  ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ  ΑΝΑΠΑΥΣΑ ΜΕΤΕΩΡΩΝ, ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 25/92012 ΠΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 26/9/2012  ΕΤΕΛΕΣΘΗ  ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ.Η . ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ  ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΥΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ.ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΕΣΟΝΥΚΤΙΕΣ  ΩΡΕΣ ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΣ ΞΕΚΟΥΡΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΥΡΑΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ, ΟΙ  ΕΝ  ΜΕΤΑΝΟΙΑ  ΚΑ ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ ΔΙΑΒΙΟΥΝΤΕΣ  ΣΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΘΗΘΡΥΜΑΤΑ  ΕΥΧΟΝΤΑΙ  ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ  ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑΝ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.Ο ΙΕΡΕΥΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΘΕΙΩΝ ΔΩΡΩΝ ΤΟΥ ΑΡΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΙΝΟΥ ΣΕ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΑΙΜΑ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΛΕΓΕΙ: ΕΤΙ  ΠΡΟΣΦΕΡΩΜΕΝ ΣΟΙ  ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗΝ  ΤΑΥΤΗΝ  ΛΑΤΡΕΙΑΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΗΣ, ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΟΛΙΚΗΣ  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΝ ΑΓΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΕΜΝΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΔΙΑΓΟΝΤΩΝ
ΔΙΑ ΤΗΝ ΩΦΕΛΕΙΑ  ΤΩΝ ΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΣΩ ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΕΝΔΟΞΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ  ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ. ΝΑ  ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ  ΤΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΟ ΠΟΥ ΕΨΑΛΛΕ ΠΟΛΥ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΗΣΥΧΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ. Ο ΑΙΟΣ ΘΕΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΥΛΟΓΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΙΑΖΕΙ
                                            ΜΕ ΘΕΡΜΕΣ  ΕΟΡΤΙΕΣ ΕΥΧΕΣ
                                                ΑΡΧΙΜ.  ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ
 

 

                    Πατρς παρέστης γαπημέν Λόγ,
                    Πάντων μαθητ
ν γαπημένε πλέον.
         Πρός γε Θε
ν μετέβη βροντς πας εκάδι κτ.


Βιογραφία
Ἀρκετοὶ εἶχαν τὴν ἄποψη ὅτι ὁ Ἰωάννης δὲν πέθανε, ἀλλὰ μετατέθηκε στὴν ἄλλη ζωή, ὅπως ὁ Ἐνὼχ καὶ ὁ Ἠλίας. Ἀφορμὴ γι' αὐτὴ τὴν ἄποψη ἔδωσε τὸ γνωστὸ εὐαγγελικὸ χωρίο, Ἰωάννου κᾶ’ 22. Ὅμως, ὁ ἀμέσως ἑπόμενος στίχος κὰ' 23 διευκρινίζει τὰ πράγματα.

Ἡ παράδοση ποὺ ἀσπάσθηκε ἡ Ἐκκλησία μᾶς εἶναι ἡ ἕξης: Ὁ Ἰωάννης σὲ βαθειὰ γεράματα πέθανε στὴν Ἔφεσο καὶ τάφηκε ἔξω ἀπ' αὐτή. Ἀλλὰ μετὰ ἀπὸ μερικὲς ἥμερες, ὅταν οἱ μαθητὲς τοῦ ἐπισκέφθηκαν τὸν τάφο, βρῆκαν αὐτὸν κενό. Ἡ Ἐκκλησία μας, λοιπόν, δέχεται ὅτι στὸν ἀγαπημένο μαθητὴ τοῦ Κυρίου συνέβη ὅτι καὶ μὲ τὴν Παναγία μητέρα Του. Δηλαδή, ὁ Ἰωάννης ναὶ μὲν πέθανε καὶ ἐτάφη, ἀλλὰ μετὰ τρεῖς ἡμέρες ἀναστήθηκε καὶ μετέστη στὴν αἰώνια ζωή, γιὰ τὴν ὁποία ὁ ἴδιος, νὰ τί λέει σχετικά: «Ὁ ἔχων τὸν υἱὸν ἔχει τὴν ζωήν, ὁ μὴ ἔχων τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ τὴν ζωὴν οὐκ ἔχει» (Ἃ' ἐπιστολὴ Ἰωάννου, ἐ' 12). Ἐκεῖνος, δηλαδή, ποὺ εἶναι ἑνωμένος μέσω τῆς πίστης μὲ τὸ Χριστὸ καὶ τὸν ἔχει δικό του, ἔχει τὴν ἀληθινὴ καὶ αἰώνια ζωή. Ἐκεῖνος, ὅμως, ποὺ δὲν ἔχει τὸν Υἱὸ τοῦ Θεοῦ, νὰ ἔχει ὑπ’ ὄψιν του πὼς δὲν ἔχει καὶ τὴν ἀληθινὴ καὶ αἰώνια ζωή.
πολυτκιον  (Κατέβασμα)
χος β’.
πόστολε Χριστ τ Θε γαπηπημένε, πιτάχυνον, ῥῦσαι λαν ναπολόγητον, δέχεταί σε προσπίπτοντα, πιπεσόντα τ στήθει καταδεξάμενος· ν κέτευε, Θεολόγε, κα πίμονον νέφος θνν διασκεδάσαι, ατούμενος μν ερήνην, κα τ μέγα λεος.
Κοντ
κιον
χος β’. Ατόμελον.
Τ
μεγαλεά σου Παρθένε, τς διηγήσεται; βρύεις γρ θαύματα, κα πηγάζεις άματα, κα πρεσβεύεις πρ τν ψυχν μν, ς θεολόγος κα φίλος Χριστο.
Οκος
ψη οράνια κμανθάνειν, κα θαλάσσης τ βάθη ρευναν, τολμηρν πάρχει κα κατάληπτον, σπερ ον στρα ξαριθμσαι, κα παράλιον ψάμμον οκ στιν λως, οτως οτε τ το Θεολόγου επεν κανόν, τοσούτοις ατν στεφάνοις Χριστός, ν γάπησεν στεψεν! ο τ στήθει νέπεσε, κα ν τ μυστικ δείπν συνειστιάθη, ς Θεολόγος κα φίλος Χριστο.


                            

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου