Τρίτη, 9 Οκτωβρίου 2012

Η ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΜΕΤΑΝΟIA


Η ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΜΕΤΑΝΟIAΤ βιβλίο το προφήτη ων θέλει ν μς διδάξη τ λεος κα τν γάπη το Θεο πρς ποιονδήποτε μαρτωλ, ταν ατς δείξη ελικριν μετάνοια κα διάθεση πρς διόρθωση. Ν εχηθομε κα μες ς τομα κα ς σύνολο ν πιδείξουμε ατ τν διάθεση τς μετανοίας
κα τς διορθώσεως. Ο γιοι Πατέρες σχετικ μ τν μετάνοια μς διδάσκουν:
γιος ωάννης τς Κλίμακος στ λόγο του περ μετανοίας μςλέει: «Μετάνοια σημαίνει συμφωνία μ τΘε γι νέα ζωή. Μετανον σημαίνει γοραστς τς ταπεινώσεως. Μετάνοια σημαίνει μόνιμος ποκλεισμς κάθε σωματικς παρηγορις. Μετάνοια εναι σκέψη ατοκατακρίσεως, μεριμνησία γι λα τ λλα κα μέριμνα γι τ σωτηρία το αυτο μας. Μετάνοια σημαίνει θυγατέρα τς λπίδος κα ποκήρυξη τς
πελπισίας. Μετανον σημαίνει κατάδικος πηλλαγμένος π ασχύνη».
ββς ωάννης Κολοβς μιλώντας γι τν μετάνοια μς διδάσκει: «ταν μία μορφη κα μαρτωλ γυναίκα κα εχε πολλος φίλους.Πηγαίνει σ’ ατν νας ρχοντας κα τς λέγει: Φρονίμεψε κα γ σ παίρνω γυναίκα μου. κείνη συμμορφώθηκε. Τν πρε λοιπν κα τν πγε στ
μέγαρό του. Στ μεταξύ, ο φίλοι της, ναζητώντας την,λεγαν: δενα ρχοντας τν πρε στ σπίτι του. ν λοιπν πμε στν πόρτα το σπιτιο του κα τ ντιληφθ, θ μς κάμη κακό. Ν τί πρέπει ν κάνουμε: Ν πμε πίσω π τ σπίτι κα ν τς σφυρίξουμε. Καταλαβαίνοντας τότε πτ σφύριγμα τι μες εμαστε, θ κατέβη δια σ μς κα τσι δν θ μπορ κανες ν μς κατηγορήση. κουσε λοιπν γυναίκα τ σφύριγμα,
φραξε τ ατι της, ρμησε στν πι μέσα κρεββατοκάμαρη κα κλεισε πίσω της τς πόρτες. κείνη γυναίκα συμβολίζει τν ψυχή. Ο φίλοι της εναι τ πάθη κα ο νθρωποι. ρχοντας εναι Χριστός. Κα τ σωτερικό το σπιτιο, αώνια μονή. Ατο πού σφυρίζουν, εναι ο σκοτεινο δαίμονες. λλ ψυχ τος ξεφεύγει, μένοντας πιστ στν Κύριο».
γιος Νικόλαος χρίδος σχετικ μ τν μετάνοια γράφει γι μία μαρτωλ γυναίκα: «π κείνη τν στιγμ ρχισε μετάνοια τς μαρτωλς, κα μαζ μ τν μετάνοια, πίστη της στ Εαγγέλιο. Γιατί χωρς τν
πίγνωση τς μαρτίας το νθρώπου δν ασθάνεται νάγκη γι τ Εαγγέλιο. πως νθρωπος πιθυμε τ νερ γι ν καθαριστ, τ στιγμ,
πο καταλαβαίνει τν καθαρσία το σώματος, τσι κα νθρωπος μόνον, ταν ασθανθ πς εναι μαρτωλς κα ρχίσει ν πνίγεται π τν ασθηση τς μαρτίας κα π τν “καθαρσία” τς ψυχς του, μπορε ν
πιθυμήση δυνατ τ Εαγγέλιο το Χριστο».
γέρων Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης στ λόγο του περ το μυστηρίου τς Μετανοίας μς νουθετε: «Δν μπορομε ν μετανοήσουμε, ν Κύριος δν μς δώσει μετάνοια. Κα ατ σχύει γι τ πάντα. Δηλαδ σχύει τ γραφικό: “Χωρς μο ο δύνασθε ποιεν οδέν”. ν δν
πάρχουν προϋποθέσεις, γι ν γκύψη μέσα μας Χριστός, μετάνοια δν ρχεται. Ο προϋποθέσεις εναι ταπείνωση, γάπη, προσευχή, ο μετάνοιες, κόπος γι τν Χριστό. ν δν εναι τ συναίσθημα γνό, ν δν
πάρχει πλότητα, ν ψυχ χει διοτέλεια, δν ρχεται θεία χάρις. Συμβαίνει τότε ν πηγαίνουμε ν ξομολογούμαστε, λλ ν μ ασθανώμαστε νακούφιση. μετάνοια εναι πολ λεπτ πράγμα. μετάνοια λη-
θιν θ φέρη τν γιασμό. μετάνοια μς γιάζει».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου