Σάββατο, 29 Σεπτεμβρίου 2012

META THN IEΡΑΝ ΑΓΡΥΠΝΙΑΝ

ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΗΣΥΧΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ  ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΤΕΛΕΣΘΗ  Η ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΦΟΡΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΤΟΥ ΑΝΑΧΩΡΗΤΟΥ.Η ΙΕΡΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΤΕΛΕΣΘΗ ΣΤΟ  ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ.ΤΟΦΩΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΧΩΡΟ.Ο ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΕΝΘΡΟΝΟΣ.ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΟΙ ΚΤΙΤΟΡΕΣ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ, Ο ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ  ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ  ΛΑΡΙΣΗΣ Ο ΕΛΕΗΜΩΝ, ΚΑΙ Ο ΙΕΡΟΔΙΑΚΟΝΟΣ  ΝΙΚΑΝΩΡ.ΣΥΝΕΧΕΙΑ Η ΚΥΡΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΕΝΘΡΟΝΗ ,ΣΤΗΝ ΚΟΓΧΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ, Η ΑΓΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ ,ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ,  Η  ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΦΥΛΛΑΔΑ, Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΚΑΙ Η ΛΕΙΨΑΝΟΘΗΚΗ.ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ  ΔΙΑ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΝ ΩΦΕΛΕΙΑ ΤΗΝ ΕΥΧΗ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΜΙΚΡΑ ΣΥΝΑΠΤΗ.
<<ΚΥΡΙΕ Ο ΘΕΟΣ ΗΜΩΝ ΣΩΣΟΝ ΤΟΝ ΛΑΟΝ ΣΟΥ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ ΤΗΝ  ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΝ  ΣΟΥ. ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΟΥ ΦΥΛΑΞΟΝ ΑΓΙΑΣΟΝ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΥΠΡΕΠΕΙΑΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΣΟΥ. ΣΥ ΑΥΤΟΥΣ  ΑΝΤΙΔΟΞΑΣΟΝ ΤΗ ΘΕΙΚΗ ΣΟΥ ΔΥΝΑΜΕΙ ΚΑΙ ΜΗ ΕΓΚΑΤΑΛΙΠΗΣ  ΗΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ  ΕΙΣ  ΣΕ.
ΜΕ ΘΕΡΜΕΣ ΕΥΧΕΣ ΑΡΧΙΜ. ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ 29/9/2012

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ:ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΗΣΥΧΙΑ; Η  ΗΣΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, Η ΛΗΘΗ ΤΩΝ ΚΑΤΩ ΚΑΙ Η ΜΥΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩ, Η ΑΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΝΟΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ.ΔΙΑ ΤΗΣ ΗΣΥΧΙΑΣ  ΘΕΟΠΟΙΕΙΤΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ




Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου 2012

Ίερά Αγρυπνία,





KΑΘΕ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  ΒΡΑΔΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΝΑΠΑΥΣΑ ΜΕΤΕΩΡΩΝ  ΤΕΛΕΙΤΕ   ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ. ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28/9/2012 ,Η ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΘΑ  ΑΡΧΙΣΕΙ ΣΤΙΣ 11 ΤΟ ΒΡΑΔΥ, ΣΤΟ ΙΕΡΟ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙ  ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΙΜΑΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΕΦΑΛΗ  ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ  ΕΝΔΟΞΟΥ  ΠΡΟΦΗΤΟΥ  ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ  ΒΑΠΤΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ. ΤΗΝ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ.ΘΑ ΤΕΛΕΣΗ Ο ΚΑΘΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΑΡΧΙΜ. ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ.ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΘΑ ΤΕΛΕΣΘΗ ΤΟ ΤΡΙΣΑΓΙΟ ΔΙΑ ΤΟΥΣ  ΚΕΚΟΙΜΗΜΕΝΟΥΣ  ΑΔΕΛΦΟΥΣ  ΜΑΣ.
ΣΗΜΕΡΑ  ΔΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΝ ΩΦΕΛΕΙΑ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΥΧΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΕΙΡΗΝΙΚΑ:
ΚΥΡΙΕ Ο ΘΕΟΣ  ΗΜΩΝ ΟΥ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΝΕΙΚΑΣΤΟΝ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΑΚΑΤΑΛΗΠΤΟΣ, ΟΥ ΤΟ ΕΛΕΟΣ ΑΜΕΤΡΗΤΟΝ, ΚΑΙ Η ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ ΑΦΑΤΟΣ .ΑΥΤΟΣ ΔΕΣΠΟΤΑ  ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΥΣΠΛΑΧΝΙΑ ΣΟΥ ΕΠΙΒΛΕΨΟΝ ΕΦ΄ΗΜΑΣ  ΚΑΙ ΕΠΙ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΟΙΚΟΝ ΤΟΥΤΟΝ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΟΝ ΜΕΘ΄ ΗΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΥΧΟΜΕΝΩΝ ΗΜΙΝ ΠΛΟΥΣΙΑ ΤΑ ΕΛΕΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΟΙΚΤΗΡΜΟΥΣ  ΣΟΥ .

                                                               ΜΕ ΘΕΡΜΕΣ ΕΥΧΕΣ
                                                            ΑΡΧΙΜ. ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ:
Ἡ λέξη Λειτουργία εἶναι ἀρχαία καὶ σήμαινε κάθε ἔργο ποὺ γινόταν γιὰ τὸ λαό.
Στὴν Ἐκκλησία μας ἐπικράτησε νὰ λέγεται Λειτουργία ἡ τέλεση τῆς Θείας Εὐχαριστίας.
Ἀκολουθεῖ ἡ Μεγάλη Συναπτὴ ἢ Εἰρηνικά, δηλαδὴ αἰτήσεις-παρακλήσεις τοῦ ἱερέα. Ὀνομάζονται εἰρηνικὰ ἐπειδὴ ἡ πρώτη αἴτηση ἀρχίζει μὲ τὸ «ἐν εἰρήνῃ τοῦ Κυρίου δεηθῶμεν…»


.










Τετάρτη, 26 Σεπτεμβρίου 2012

Ο όσιος Χαρίτων, ο ομολογητής


                                            ΤΟ CΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗC ΠΑΡΑCKEYHC           

                             OI AΓΙΟΙ ΤΗC    ΕΚΚΛΗCΙΑC MAC ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ





Mε τον `Αρχιμ.Πολύκαρπο Καθηγούμενο της ‘Ιεράς  Μονής του ‘Αγίου Νικολάου ‘Αναπαυσά ‘Αγίων Μετεώρων
                        ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
                                 









                            Ο όσιος Χαρίτων, ο ομολογητής 















Γεννήθηκε στο Ικόνιο της  Μ. Ασίας προς τα τέλη του 3ου αι. Ζώντας στη Ρώμη επί Αυρηλιανού , με θαυμαστή παρησία ομολόγησε την προς το Χριστό πίστη του .Η ομολογία του συνοδεύτηκε από σκληρά βασανιστήρια και φυλακίσεις . Αποφυλακίστηκε από τον Τάκιτο . Φέροντας επάνω του τα στίγματα της μαρτυρικής ομολογίας του αναχώρησε για τους Αγίους Τόπους και ίδρυσε διαδοχικά σε διάφορα μέρη της Παλαιστίνης τρεις Λαύρες (Φαράν , Δούκα και Σοκά ), στις οποίες αρκετοί μοναχοί συνέρρεαν και πλήθος πιστών ασθενών , που έβρισκαν και σωματική και ψυχική θεραπεία.
   Ταίς αύτών ΄Αγίαις πρεσβείες Γλυκύτατε ΄Ιησου Χριστέ  ‘Ελέησόν και σώσον ήμάς `Αμήν.

Ο άγιος Ρωμανός ο Μελωδός

                              ΤΟ CΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗC ΔΕΥΤΕΡΑC
          OI AΓΙΟΙ ΤΗC ΕΚΚΛΗCΙΑC MAC ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ

Mε τον `Αρχιμ.Πολύκαρπο Καθηγούμενο της ‘Ιεράς  Μονής του ‘Αγίου Νικολάου ‘Αναπαυσά ‘Αγίων Μετεώρων












                            ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
                           Ο άγιος Ρωμανός ο Μελωδός
Ήταν από την Έμεσα της Συρίας . Διάκονος  στην Βηρυττό ήλθε στην Κωνσταντινούπολη (τέλος 5ου αι.) και διέτριβε στο ναό της Θεοτόκου «εν τοις Κύρου», όπου υπήρχε θαυματουργός εικόνα της. Προσευχόταν να του δοθεί το χάρισμα της μελωδίας. Έτυχε τη νύκτα των Χριστουγέννων να αποκοιμηθεί κοντά στον άμβωνα . Βλέπει την Παναγία να του δίνει ένα τόμο χάρτου να το φάγει. Ξύπνησε , ανέβηκε στον άμβωνα και άρχισε να ψάλλει «Η Παρθένος σήμερον τον υπερούσιον τίκτει…»
  Έγραψε πολλούς Ύμνους και Κοντάκια που ψάλλονται μέχρι σήμερα . Συνεορτάζεται ο Ιωάννης Κουκουζέλης της Μεγ. Λαύρας του Άθω , ψάλτης γλυκύτατος , που τα ζώα της περιοχής ησύχαζαν για να τον ακούσουν.
  Ταίς αύτών ΄Αγίαις πρεσβείες Γλυκύτατε ΄Ιησου Χριστέ  ‘Ελέησόν και σώσον ήμάς `Αμήν.

Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2012

Ὅσιος Σιλουανὸς ὁ Ἀθωνίτης



                       
anapausaB
Ο ΟΣΙΟΣ Σιλουανς θωνίτης εναι μία π τς μεγαλύτερες σύγχρονες φυσιογνωμίες το γιορείτικου κα γενικότερά του ρθοδόξου μοναχισμο 
Γεννήθηκε τ 1866 στ Ρωσία π γονες εσεβες. στερα π διάφορες μεταπτώσεις τν πρώτων νεανικν του χρόνων, να ποκαλυπτικ ραμα τς περαγίας Θεοτόκου τν κανε ν μετανοήσει βαθι κα ν ποθήσει τν σάγγελη μοναχικ πολιτεία.

Τ 1892 ρθε στ γιον ρος, στ μον το γίου Παντελεήμονος. Μικροσχημος μοναχς γινε το 1896 κα μεγαλόσχημος τ 1911.
ζωή του στν θωνα, διαποτισμένη π τ διαρκ μνήμη το Θεο, ξεχώριζε γι τ συνέπεια κα τν κρίβειά της τόσο στος πνευματικος γνες σο κα στς μοναστηριακς διακονίες.
πομονετικς κα μακρόθυμος, πράος κα κακος, ταπεινς κα πάκουος σιος Σιλουανός, κέρδισε τν γάπη κα τν κτίμηση τν συμμοναστν του, λλ κα δέχτηκε πολλς πιθέσεις π τος φθονερος κα μισόκαλους δαίμονες.
χοντας παραδώσει τν αυτ το λοκληρωτικ στ Θεό, πολ σύντομα ξιώθηκε ν λάβει τ δρο τς κατάπαυστης εχς π τν Κυρία Θεοτόκο, λλ κα ν δε τν ζντα Χριστ μέσα στ να το προφήτη λία, στ μυλώνα τς μονς.
θεοφάνεια κείνη ταν σημαντικότερος σταθμς τς ζως του. π τότε ξεία πνευματικ ασθησή του γινε κόμα ξύτερη. Ασθανόταν φόρητο πόνο γι τν μαρτία. Λυπόταν κα κλαιγε γι τς ψυχς πο βρίσκονται μακρι π τν λήθεια. Προσευχόταν διάλειπτα γι λο τν κόσμο. γαποσε τος νθρώπους κα τ Θε χωρς ρια. Μολονότι λιγογράμματος, πέκτησε σπάνια σοφία κα πείρα μ τος γνες κα τς μελέτες του. πικοινωνία μαζί του ταν πηγ χαρς. παρουσία το χάριζε ερήνη κα νάπαυση.
Μέσα στν προσευχ κα τ δοξολογία το Θεο τελείωσε τν πίγεια πορεία του. Κοιμήθηκε στς 11/24 Σεπτεμβρίου 1938 στ μον τς μετανοίας του.
διδασκαλία του, πο χει ποτυπωθε στς γραφές του, εναι βαθι βιωματικ κα ναφέρεται σ καίρια ζητήματα τς πνευματικς ζως -προσευχή, χάρη, δοκιμασίες, ταπείνωση, ερήνη, λευθερία, μετάνοια, γάπη, πακοή, θεογνωσία....





Δευτέρα, 24 Σεπτεμβρίου 2012

Μετά τήν Ίεράν Άγρυπνίαν 24/9/2012

             
Μέ τήν χάρι το Τριαδικο θεο το Πατρός καί το Υο καί το γίου Πνεύματος, και τις θερμες πρεσβειες του Οσιου και θεοφορου Πατρος ημων Σιλουανου του Αθωνίτου,αξιωθηκαμε και εφετος, να εορτασουμε  μέ την μοναστηριακη ταξη και ευπρεπεια,  το Παρεκκλησι  του Οσιου και θεοφορου Πατρος ημων Σιλουανου του Αθωνίτου,  το οποιο ευρισκεται σε φυσικο βραχο καθως ανεβαινουμε στην Ιερα Μονή του Αγιου Νικολαου Αναπαυσα Αγιων Μετεωρων.






Ο Εορτιος Εσπερινος αρχισε  την Κυριακη 23/9/2012  το απογευμα στις 7 η ωρα με τα  Ανοιξανταρια,  την ευλογια των πεντε αρτων, και την ευχη στα κολλυβα του Οσιου Σιλουανου.Στο Αναλογιο εψαλλε ο Πρωτοψάλτης Ευαγγελος Φωτοπουλος, του Ιερου Ναου Αγιων Κω/νου και Ελενης Καλαμπακας. Τς Πανηγύρεως προεξρχε καθηγούμενος τς Μονς γίου Νικολάου ναπαυσ Μετεώρων ρχιμανδρίτης Πολύκαρπος , και ο Αδερφος  της μονης Ιερομοναχος Δημητριος.Στο τελος του Εσπερινου δοθηκε το μοναστηριακο κερασμα. Κατοπιν αρχισε  ο  Ορθρος και η Πανηγυρικη Θεια Λειτουργια.Στήν ωρα του Κοινωνικου ο Καθηγουμενος Αρχιμ. Πολυκαρπος  στον θειον λογο, αναφερθηκε  στα γραπτα του Οσιου και θεοφορου Πατρος ημων Σιλουανου  για τους Αγιους.Ευχαριστουμε ολους τους φιλους της Ιερας Μονης, που ετιμησαν με την παρουσια τους την μνημη του Οσιου και θεοφορου Πατρος ημων Σιλουανου του Αθωνιτου, και ευχομεθα ο Οσιος να είναι παντοτε βοηθος και πρεσβευτης  ολου του κοσμου.
                                     Με  θερμες  και Εορτιες Ευχες
                                            Αρχιμ. Πολυκαρπος
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ:

Ανοιξαντάρια ψάλλονται στις αγρυπνίες των Μεγάλων Εορτών.Παρά ταύτα είθισται να ψάλλονται στις πανηγύρεις των Ναών.


ρτοκλασία: γιαστικ πράξη κα τελετ ελογίας τν βασικν προϊόντων τς γς (σίτου, ονου κα λαίου) σ νάμνηση τς ελογίας τν πέντε ρτων π τν Χριστ (Ματ. ιδ, 19-20). Ο πιστο προσφέρουν τ δρα τους στν Χριστ κα κκλησία Του τ ελογε κα εχεται γι τν πλούσια καρποφορία τους στος ορτάζοντες κα σ᾿ λο τν κόσμο π τν Θε πο «ελογε, γιάζει κα τρέφει τ σύμπαντα». Στν σπεριν τελεται πρν π τ πόστιχα κα στν ρθρο μετ τ Δοξολογία.

Κόλλυβα: Βυζαντιν νομασία το βρασμένου σιταριο, πο περιέχει κα ξηρος καρπούς. προσφορ κολλύβων συνδέεται μ τν ρχαία συνήθεια τν παρχν κα γίνεται στ μνήμη ορταζομένων γίων, πότε ελογονται π τ Λειτουργ μ μία ραιότατη εχ (μνημονεύονται κα ο προσφέροντες ατ κα κενοι γι τος ποίους προσφέρθηκαν) κα στ μνήμη τν κεκοιμημένων μας, χι μόνο στ Ψυχοσάββατα, λλ κα σ᾿ λλες τακτικότερες μέρες πρ τν ψυχν τν συγγενν μας. Τ σιτάρι συμβολίζει τν νάσταση τν νεκρν. πως δηλαδ συμβαίνει μ τ σιτάρι πο θάπτεται στ γ κα τν νοιξη φυτρώνει, τσι θ γίνει κα μ τος κεκοιμημένους.
1) Ο Εόρτιος Εσπερινός από το Παρεκκλήσι  του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός ημών Σιλουανού του Αθωνίτου,  το οποίο ευρίσκεται σε φυσικό βράχο καθώς ανεβαίνουμε στην Ιερά Μονή του Αγίου Νικολάου Αναπαυσά Αγίων Μετεώρων







2) Το προαύλιο που βρίσκεται στο  Παρεκκλήσι  του Οσίου και θεοφόρου Πατρός ημών Σιλουανού του Αθωνίτου. Αυτές οι φωτογραφίες είναι από την ευλογία των πέντε άρτων, και την ευχή στα κόλλυβα του Οσίου Σιλουανού.









3) Ο π. Πολύκαρπος και πιστοί από το μοναστηριακό κέρασμα που δόθηκε μετά τον Εόρτιο Εσπερινό.