Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2013

Ὁ Προφήτης Μαλαχίας



Προφήτης Μαλαχίας καταγόταν π τν φυλ το Λευ κα ζησε τν 5ο αώνα π.Χ. Γεννήθηκε μετ τν πιστροφ τν ουδαίων π τν Βαβυλώνια αχμαλωσία. Τ νομά του σημαίνει « γγελιοφόρος μου γγελός μου». ργάσθηκε στν ερουσαλμ μετ τος Προφτες γγαο κα Ζαχαρία, κα ατ συμπεραίνεται π τ γεγονς τι ο ργασίες γι τν νοικοδόμηση το Ναο εχαν λοκληρωθ κα εχαν ρχίσει ν προσφέρονται ο θυσίες.
Τ βιβλίο γράφηκε πιθανς μεταξ τν τν 433-400 π.Χ. κα ποτελεται π τέσσερα κεφάλαια κα ξι ατοτελες λόγους. μιλε γι τν γάπη το Θεο πρς τν λαό Του, πιπλήττει τν πιστία, μέμφεται τν σεβ διαγωγ το ερατείου τς ποχς του κα καταφέρεται κατ τν μικτν γάμων κα τν διαζυγίων. Προαναγγέλλει τν μφάνιση το Τιμίου Προδρόμου, ποος θ προετοιμάση τν δρόμο το Χριστο κα θ προπαρασκευάση τν λα γι ν Τν δεχθ, καθς πίσης ναφέρεται κα στν μέλλουσα κρίση.
κοιμήθη ν ερήνη κα νταφιάσθηκε στν γρ τν προγόνων του.
βίος κα πολιτεία το μς δίνουν τν φορμ ν τονίσουμε τ κόλουθα:
Πρτον. ταν κανες θέλη ν προσφέρη στν Θε κάποιο δρο, ατ θ πρέπει ν εναι ,τι καλύτερο, πειδ τσι φανερώνεται γάπη του κα σεβασμός του. Βέβαια, Θες δν χει νάγκη π τ δρα μας, λλ ἐὰν μες θέλουμε ν το φιερώσουμε κάτι, ατ θ πρέπει ν εναι τ πι κλεκτό, κα μάλιστα καλν θ εναι ν χη γίνει π μς τος δίους μ κόπο κα μεράκι. Ατό, μως, πο ζητ π μς Θες εναι πρωτίστως κα κυρίως αυτός μας, κα γι’ ατ μας λέγει τι «ο ζητ τ μν, λλ μς». Δηλαδή, ζητ ν το προσφέρουμε τν καρδιά μας, γι ν τν κάνη κατοικητήριο κα θρόνο Του, κα γι’ ατ θ πρέπει ν γωνισθομε ν τν καθαρίσουμε π τ πάθη.
Ο ερες τς ποχς το Προφήτου Μαλαχία βεβήλωσαν τ θυσιαστήριο το Θεο, πειδ πρόσφεραν μολυσμένους ρτους, καθς κα ρρωστα κα κατεστραμμένα ζα, γι’ ατ κα Προφήτης τος μεταφέρει τ μήνυμα το Θεο, πο εναι συγχρόνως κα παράπονο, λλ κα κλήση σ μετάνοια. Κα τονίζει τ παρακάτω ξιοπρόσεκτα: «Τ χείλη το ερέως πρέπει ν φυλάττουν κα ν κφράζουν πάντοτε τν ληθ γνώση. Διότι ο νθρωποι π τ στόμα το ναζητον ν μάθουν τν νόμο το Θεο, φο ερες εναι γγελιοφόρος το Θεο το Παντοκράτορος. σες, μως, σήμερα παρεξεκλίνατε π τν εθεία δό, σκανδαλίσατε πολλος κα τος κάματε δυνάτους στν γνώση κα τν τήρηση το Νόμου». Τος καλε δ ν διορθωθον, φο λλωστε παρν βίος εναι καιρς μετανοίας κα πιστροφς στν δ τν Θείων ντολν. «Προσέξατε τν καθαρότητα το πνεύματός σας... Μετανοστε κα πανέλθετε πρς μ κα γ θ πανέλθω προστάτης πρς σς, λέγει Κύριος Παντοκράτωρ». Κα φυσικ ποιος στηρίζει τν λπίδα του στν Θε κα παραμένει κάτω π τν προστασία Του δν χει ν φοβηθ τίποτε, καμμι κρίση κα κανέναν πειρασμό, πειδ λαμβάνει Χάρη κα δύναμη π τν Θε κα τσι παραμένει ρεμος, γαλήνιος, ερηνικς κα χαρούμενος.
Σήμερα, πως εναι γνωστόν, τ δρα πο προσφέρονται π τος πιστος γι τν πραγματοποίηση τς ναιμάκτου θυσίας εναι κυρίως τ πρόσφορο κα τ νάμα. Καί, σφαλς, θ πρέπει ν εναι προσεγμένα. Δηλαδή, τ πρόσφορο θ πρέπει ν εναι ζυμωμένο στ σπίτι μ προσοχ κα προσευχ κα τ νάμα ν εναι γνήσιο κα νόθευτο. λλ κα τ κερ στος ερος Ναος θ πρέπει ν εναι γνήσιο, δηλαδ μελισσοκέρι.
Δεύτερον. Θες εναι προστάτης τν ρφανν κα τν χηρν, κα γενικότερα λων κείνων ο ποοι εναι δύνατοι κατ κόσμον, κα ποιος τος δικε θ δώση λόγο στν διο τν Θεό. Ατ τονίζεται πολλς φορς στν Παλαι Διαθήκη π τν Θεό, δι στόματος τν Προφητν. Δι το Προφήτου Μαλαχία, Θες προειδοποιε λους κείνους ο ποοι δείχνουν σκληρότητα κα σπλαχνία πρς τς χρες κα τ ρφανά, λλ κα λους κείνους τος ργοδότες ο ποοι δικον τος ργαζομένους, καθς κα κείνους πο ρκίζονται ψευδς στ νομά Του, λλ κα τος μάγους κα τος μοιχούς: «Θ σς δηγήσω», τος λέγει, «σ δίκη κα κρίση κα θ εμαι ταχς μάρτυρας κατηγορίας ναντίον τν μάγων, τν μοιχαλίδων, τν ψευδομαρτύρων κα κείνων πο ποστερον τν μοιβ το μερομισθίου το ργάτου, καθς κα κείνων πο δν μ φοβονται κα καταδυναστεύουν τν χήρα κα γρονθοκοπον τος ρφανούς».
Στ σημεο ατ θ πρέπει ν λεχθ τι κα στν Καιν Διαθήκη, Χριστός, χι μόνον γάπησε τος «λαχίστους» του κόσμου τούτου, τοι τος φτωχος κα δυνάτους, λλ κα ταύτισε τν αυτό του μ ατούς. Μάλιστα, συνέδεσε κα τν τρόπο συμπεριφορς πρς ατος μ τν τρόπο συμπεριφορς πρς Ατν τν διο. πως εναι γνωστν π τν εαγγελικ περικοπή, ποία ναφέρεται στν μέλλουσα κρίση, Χριστς παίνεσε τος δικαίους γι τν γάπη πο δειξαν πρς τ πρόσωπό Του, κα ταν κενοι τν ρώτησαν μ πορία: «πότε σ εδαμε ν πεινς κα σο δώσαμε φαγητό, πότε σ εδαμε ν διψς κα σο δώσαμε νερό, πότε σ φιλοξενήσαμε κα πότε σ πισκεφθήκαμε στν φυλακ» κ.λ.π., Χριστς τος πάντησε κα τος επε τι «φ σον ποιήσατε ν τούτων τν δελφν μου τν λαχίστων, μο ποιήσατε». Κα στν συνέχεια, λεγξε τος μαρτωλος γι τν λλειψη γάπης πρς Ατν κα ταν κενοι διαμαρτυρήθηκαν κα το επαν πότε σ εδαμε ν πεινς κα δν σο δώσαμε φαγητό, δν σ φιλοξενήσαμε κ.λ.π., Χριστς τος επε: «φ σον οκ ποιήσατε ν τούτων τν λαχίστων, οδ μο ποιήσατε». Κα πως γίνεται φανερ π τν εαγγελικ περικοπή, ο πρτοι θ χαίρονται αώνια, ο δ δεύτεροι θ βασανίζονται κα θ ποφέρουν αώνια.
γάπη, σεβασμς κα πακο στν Θεό, σημαίνει γάπη, σεβασμς κα πακο στν κκλησία κα τος κκλησιαστικος θεσμούς. Κανες δν μπορε ν παίζη μ τ αώνιο μέλλον του κα κυρίως μ τ θεία, πειδ Θες «ο μυκτηρίζεται», λλ κα πειδ εναι «φοβερν τ μπεσεν ες χείρας Θεο ζντος».




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου