Πέμπτη, 7 Φεβρουαρίου 2013

Τά μυστικά τῆς εὐχῆς “Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ Ἐλέησόν με”



ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΜΟΝΑΧΟΣ ΣΕ ΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ


“ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ”
λη τέχνη εναι ατ κριβς. Ετε περπατς ετε κάθεσαι, ετε στέκεσαι, ετε σωτερικά ργάζεσαι, ετε βρίσκεσαι στν κκλησία, σε τ προσευχ ατ ν γλιστρήσει π τ χείλη σου “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ” μ τ προσευχ ατ στν καρδιά σου θ βρες ερήνη κα γαλήνη σώματος κα ψυχς ( γιος Σεραφεμ το Σάρωφ)
εχ το ησο εναι ργασία κοιν τν γγέλων κα τν νθρώπων. Μ τν προσευχ ατ ο νθρωποι πλησιάζουν σύντομα τν ζω τν γγέλων. εχ εναι πηγ λων τν καλν ργων κα ρετν κα ξορίζει μακρι π τν νθρωπο τ σκοτειν πάθη. Σ σύντομο χρόνο κάνει τν νθρωπο καν ν ποκτήσει τ χάρη το γίου Πνεύματος. πόκτησε τν, κα πρν πεθάνεις θ ποκτήσεις ψυχ γγελική. εχ εναι θεϊκ γαλλίαση. Κανένα λλο πνευματικ πλο δ μπορε ν ναχαιτίσει τόσο ποτελεσματικά τους δαίμονες.Τος κατακαίει πως φωτι τ βάτα. (σίου Παϊσίου Βελιτσκόφσκυ)

Λέγε κατάπαυστα τν εχ “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ” μ τ γλώσσα κα μ τν νο. ταν γλώσσα κουράζεται ς ρχίζει νος. Κα πάλιν ταν νος βαρύνεται, γλώσσα . Μόνον ν μν παύεις. Λοιπν ταν εχόμενος κρατάει τν νο του ν μν φαντάζεται τίποτα, λλ προσέχει μόνον στ λόγια της εχς. (Γέρων ωσφ)
Δία τς εχς “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ” θ κερδίσεις τ πν. Διά τς εχς καθαρίζεται νθρωπος, λαμπρύνεται, γιάζεται. εχ εναι τ σωσίβιο τς ψυχς κα το σώματος. εχ εναι βάση τς τελειότητας. Θ λεπτυνθετε κα θ πεττε μ τν εχή. Δν πάρχει λλος τρόπος σωτηρίας, καθαρισμο κα γιασμο π τν νοερ προσευχή. Ατ γέμισε τν παράδεισο π γίους νθρώπους (Γέροντας μφιλόχιος)

Ν λέγεις παιδί μου τν εχ . “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ” , μέρα κα νύχτα συνέχεια. εχ θ τ φέρει λα, εχ περιέχει τ πάντα: ατηση, παράκληση, πίστη, μολογία, θεολογία κλπ. εχ ν λέγεται χωρς διακοπ. εχ θ φέρει λίγον κατ’ λίγον ερήνη, γλυκύτητα, χαρά, δάκρυα. ερήνη κα γλυκύτης θ φέρουν περισσότερον εχή, κα εχ κατόπιν, περισσοτέραν ερήνη κα γλυκύτητα κ.ο.κ. θ ρθει στιγμ πο ν θ σταματς τν εχή, θ ασθάνεσαι σχημα. (Γέροντας φραμ Κατουνακιώτης)
Ν λέτε τν εχή. “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ” . Ν τ λέτε μία-μία λέξη κατανοητά, καταληπτά. Ν μν προχωρετε στ δεύτερη λέξη , ν δν καταλάβετε τν πρώτη. Ν τονίζεται περισσότερο τ τελευταο , δλ λέησον μέ. Θ σς ρθει τώρα στν ρχ ραθυμία κα κα πνος κα μετεωρισμς κα μέλεια λλ σες γρήγορα ν συνέρχεστε. ‘Όταν λέτε τν εχ , ν θεωρετε τν αυτ σας τώρα στν ρχ , τι εσθε στ κόλαση κα ν φωνάζετε κλαίοντας, ζητώντας τ λεος το Θεο. Μακρι π τν πόγνωση, π τν πελπισία κα τ μοια τατα. Κατ τν ρα τς προσευχς ν μν δέχεστε οτε φαντασία , οτε μορφή, οτε εκόνα τς Παναγίας κα το Χριστο λλου τινς γίου, οτε κα τς λέξεις τς εχς ν βλέπετε νοερώς” (Γέροντας φραμ Κατουνακιώτης)
Μάθετε ν ργάζεσθε τ κομποσκοινάκι. Τ κομποσκοινάκι θ σς δηγήσει κε πο σες δν γνωρίζετε σ νώτερα πίπεδα θ σς δηγήσει τ κομποσκοινάκι. “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ
–Έχετε να πρόβλημα; “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ
–Έχετε ναν πειρασμ μ τν λλον, μ τν γείτονά σας, μ τος φίλους σας κ.ο.κ. “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μέ”. εχ θ σς δώσει τ λύση το προβλήματος σας λύσιν το διεξόδου που ερίσκεστε. Τ κομποσκοινάκι λοιπν “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ” (Γέροντας φραμ Κατουνακιώτης)
(Γέροντας 'ΕΦραίμ Κατουνακιώτης)
λοι ο γιοι Πατέρες φωνάζουν τν πρώτη θέση στ ζω το κάθε χριστιανο τν κατέχει προσευχή. Θέλεις ν κάνεις κατάσταση; Προσεύχου. Θέλεις ν σωθες; Προσεύχου. ‘Όλες ο προσευχς καλς κα γιες εναι, λλ νοερ προσευχή, εναι βασίλισσα ατν. “Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μέ”. π’ ατν τ μικρούλα λλ παντοδύναμη προσευχή, ξεκίνησαν ο γιοι Πατέρες κα γιναν φωστρες τς κκλησίας. Λέγε συνεχς σο μπορες περισσότερες φορς τν μέρα κα τ νύχτα ατ τν εχούλα κα ατ θ σ διδάξει ατ πο θέλεις, ατ πο δν γνωρίζεις. Βιάσου σ’ ατν τν εχούλα (Γέροντας φραμ Κατουνακιώτης)
εχ μς φέρνει κοντ στν Χριστό. Κάποτέ μου ρθε (ν ξομολογηθε) νας μεγαλόσχημος .
Μο επε: χω φθάσει , ββ σ πόγνωση. Δν βλέπω καμι λλαγ στ καλύτερο. Πς θ βελτιωθ; Πς θ πεθάνω γι τν μαρτία; Ασθάνομαι τν πλήρη δυναμία μου. πάρχει ραγε λπίδα σωτηρίας.
Βεβαίως πάρχει. Λέγε σο πι πολ μπορες τν εχή. Κα φησε τ πάντα στ χέρια το θεο. Κα ποι φέλεια π τν εχ ταν δ συμμετέχει νος κα καρδιά; Τεράστια φέλεια. Εναι γνωστ τι «εχ» χει πολλς βαθμίδες: π τν πλ προφορ τν λέξεων τς «εχς» μέχρι τν «εχ» τν θαυματουργική. Μ στω κα στν κατώτατη βαθμίδα ν βρισκόμαστε κα ατ γι μς εναι ψυχικ πολ φέλιμο κα σωτήριο. π τν νθρωπο πο λέγει τν «εχ» φεύγουν ο δυνάμεις το χθρο μας. Κα νθρωπος ατς γρήγορα ργ πωσδήποτε θ σωθε.
ναστήθηκα! ναστέναξε Μεγαλόσχημος. π δ κα πέρα δν πρόκειται πι ν πέσω σ κηδία κα πόγνωση. Τ λέγω λοιπν κα τ παναλαμβάνω: λέτε τν «εχή» .’στω κα μόνο μ τ στόμα. Κα Κύριος δν θ σς φήσει (Στάρετς Βαρσανούφιος τς πτινα)
Δν πρέπει ν φήνουμε τν εχή. ταν μς δίνεται εκαιρία, ν τ λέμε. Ν μν τριγυρίζει νος μας στ μάταια. Μ τν εχ νος ναπαύεται κα γάλλεται. νος το νθρώπου πρέπει ν σχολεται μ τν εχ κα ν μν τρέχει στ μάταια. (Γέροντας Παϊσιος)
Πρέπει συνεχς διαλείπτως ν λέμε τν εχή. Μέσα στ καρδιά μας κα τ νο μς πρέπει ν μείνει μόνο τ νομα το Χριστο μας. Γιατί ταν μες φήνουμε τν προσευχή, τν πικοινωνία μας μ τ Θεό, τότε διάβολος μ λογισμος ρχίζει κα μς ζαλίζει κα δν ξέρουμε πλέον οτε τί θέλουμε, οτε τί λέμε , οτε τί κάνουμε. (Γέροντας Παϊσιος)
Ν λέγωμεν συνεχς τν εχήν, ετε μ τ νον, ετε μ τ στόμα. εχή, τ παντοδύναμον πλον δν φήνει τν μαρτία ν εσέλθει. διάβολος καίεται π τ νομα το ησο Χριστο, δι τοτο πασχίζει μ κάθε τρόπον ν σταματήσει τν εχή. ( Γέροντας φραμ Φιλοθεϊτης)
Λέγε τν εχή: γιάζει τ στόμα, γιάζει έρας, γιάζει τόπος πο λέγεται, Ο δαίμονες βάζουν χίλια μπόδια δι ν μν προσευχηθε νθρωπος, πειδ λες ο παγίδες , λα τ δίκτυα τν δαιμόνων καταστρέφονται δι τς προσευχς. πειρες φορς ο δαίμονες δι στόματος δαιμονισμένων μολόγησαν τι καίονται π τν νέργεια τς εχς. (Γέροντας φραμ Φιλοθεϊτης)
κάτωθι σύντομος προσευχ εναι παντοδύναμο πλο κάθε χριστιανο: « Κύριε ησο Χριστέ, λέησον μ» «περαγία Θεοτόκε, σσον μς» . Λέγε δερφέ μου μ τ χείλη κα μ τν καρδιά σου συνεχς τ σωτήρια ατ λόγια , διότι φωτίζουν τν νο, γαληνεύουν τν καρδιά, καίουν τν μαρτία, μαστίζουν κα κδιώκουν τος δαίμονας
(Γέροντας Παϊσιος, ΠλέκειΤ κομποσκοίνι
.
Τ κομποσκοίνι δν μπορε κα δν πρέπει ν εναι κάτι διακοσμητικό, οτε κάτι πο θ μς φέρει γούρι. ντίθετα, χρειάζεται γι ν μς θυμίζει τ προσευχ καί, σν τέτοιο, εναι μία για κα θεία παρουσία στ ζωή μας. Συγκεκριμένα τ κομποσκοίνι εναι φτιαγμένο γι ν κάνουμε τν διάλειπτη προσευχή, ατ πο λέγεται διάκοπα, σύμφωνα μ τν προτροπ το π. Παύλου « διαλείπτως προσεύχεσθε» . Φυσικ τν «εχ» ατ μπορομε ν τν λέμε κα χωρς κομποσκοίνι., μ τ νο μας κα μάλιστα σο συχνότερα εναι δυνατό. προσευχή, πο εναι συνομιλία μ τ Θεό, μς χαρίζει ρεμία , ψυχικ γαλήνη κα διώχνει τ γχος π τ ζωή μας.

Εὐλογία: Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Νικολάου Ἀνάπαυσᾶ Ἁγίων Μετεώρων.Διὰ τὴν Ἀντιγραφή: Ἀρχιμ. Πολύκαρπος
Τηλ. Επικοινωνίας: 24320-22375

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου